Provádět platby prostřednictvím Platebního portálu jde i bez registrace. Registrace však zvýší Váš komfort – například si můžete předvolit obce, ve kterých jsou poskytovány služby, za které platíte, nebo budete mít přehled o provedených platbách.
V tomto případě se pro pomoc obraťte na konkrétní obec, které poplatek platíte. Použijte kontakt, který naleznete po levé straně při výběru poplatku.
Pokud je služba na Portálu, najdete ji pod odkazem „Chci zaplatit“. Nejprve najděte obec/město, v němž je služba poskytována (nejčastěji místo Vašeho trvalého bydliště), po vyhledání se Vám zobrazí seznam obcí, u kterých lze přes Platební portál hradit poplatky a následně se vypíše seznam poplatků. Pokud danou službu na Portálu nenajdete, není možné jeho prostřednictvím za ni zaplatit. Kontaktujte poskytovatele služby a požádejte ho, aby se na Platebním portálu zaregistroval a umožnil Vám bezpečně a pohodlně platit.
Může se stát, že Vaše platba se vrátí na Váš bankovní účet. Důvodem je to, že organizace, které jste svou platbu zaslali, nebyla schopná ji správně přiřadit konkrétní osobě, nebo nebyly správně vyplněny jiné nezbytné údaje. Organizace proto platbu poslala zpět nám, a my jsme Vám ji vrátili na účet. V takovém případě svou platbu prosím zopakujte, a pečlivě si zkontrolujte všechny vyplněné údaje, zda jsou bez překlepů a odpovídají kolonkám, které organizace pro správné zařazení platby potřebuje.
V pravém horním rohu je ikona pro registraci. Při zadávání přístupových údajů označíme zaškrtávací tlačítko u textu "Chci registrovat organizaci, která bude nabízet služby a přijímat platby". V dalším kroku Vás již políčka navedou k vyplnění údajů, které jsou nutné pro registraci Partnera (obce). Systém poté v dalším kroku vygeneruje smlouvu ve formátu PDF, kterou partner digitálně podepíše a s potvrzením o vlastníkovi bankovního účtu odešle na e-mailovou adresu Platebního portálu.
Platební portál Pardubického kraje byl zřízen především jako nástroj pro zjednodušení plateb občanů Pardubického kraje obcím a jejich organizacím, ať už se jedná o platby povinných obecních poplatků, nebo o platby za nabízené občanské služby zejména v oblasti vzdělávání, sportu a volného času. Není tedy určen k nabízení produktů a služeb podnikatelů, ani jiným obchodním aktivitám za účelem zisku. V případech, kdy nekomerční organizace (typicky spolek) nabízí určité produkty a služby k prodeji pouze za účelem podpory svého hospodaření (tržby z těchto prodejů jsou určeny pouze k pokrytí nákladů fungování organizace), je možné tyto produkty na portálu nabízet, doporučujeme však doložit neziskový charakter těchto aktivit operátorům portálu např. prostřednictvím Vaší zřizovací listiny nebo jiného vnitřního předpisu upravujícího nakládání s finančními prostředky z těchto prodejů.
Za organizaci jedná její statutární orgán, s ohledem na § 166 odst. 1 Občanského zákoníku (Právnickou osobu zastupují její zaměstnanci v rozsahu obvyklém vzhledem k jejich zařazení nebo funkci; přitom rozhoduje stav, jak se jeví veřejnosti.) je možné akceptovat i případy, kdy se jedná o zaměstnance, který má danou věc evidentně v působnosti z titulu své funkce, případně má daná osoba pro daný úkon vystavenou plnou moc, kterou Provozovateli doloží.
Pro aktivaci účtu Partnera je třeba vyplnit všechny povinné údaje v registračním formuláři, vygenerovat si smlouvu, podepsat a poslat na e-mail provozovatele spolu s potvrzením vlastníka bankovního účtu. Toto potvrzení naleznete v internetovém bankovnictví své banky. Do 3 pracovních dnů přijde na e-mail uvedený v registračním formuláři zpráva o aktivaci účtu.
Podrobný návod ke stažení ve formátu PDF. naleznete v sekci DOKUMENTY v patičce webové stránky.
V sekci DOKUMENTY je připraven dokument s názvem "dodatek ke smlouvě - změna bankovního účtu", který je potřeba vyplnit, podepsat a poslat na e-mail provozovatele platebního portálu s potvrzením vlastníka účtu (naleznete v internetovém bankovnictví). Poté je třeba domluvit s provozovatelem časové údaje, od kdy je třeba přesměrovat platby na nový bankovní účet.
Platební portál je připraven pro použití ve všech standardně používaných prohlížečích (Chrome, Edge, Firefox, Safari, Opera). Pokud používáte některý méně rozšířený nebo starší prohlížeč (např. Internet Explorer), je možné, že některé součásti webu nebudou fungovat správně.
V systému výpočtů cen produktů nejsou zahrnuty daňové otázky. Problematika DPH je řešena ze strany Partnerů, kteří vkládají své produkty na Portál. Provozovatel neodpovídá za správnost uplatňované sazby DPH. Systém pro Klienta zobrazuje celkovou částku, kterou má uhradit, následné rozčlenění přijaté platby z daňového hlediska musí provést pracovníci Partnera odpovědní za danou agendu. Pokud je z povahy platby zřejmé, že ji budou hradit osoby, pro které je DPH a další daňové otázky relevantní, Provozovatel doporučuje Partnerům začlenit informace o DPH do popisu u konkrétního produktu.
Abuco ICT © Realizace / Design
Tento produkt vytvořil Středočeský kraj